Nästa projekt…

Razamanaz rullar ut till musiktjänster innan midsommar och jag börjar fundera över nästa projekt. Vad ska jag spela in? Egen låt, eller cover på något jag gillar? Det lutar åt att det blir både och.

Jag har embryot till en tung rocklåt färdigt, arbetsnamn The Heavy Song. Lite långsamt Black Sabbath-stuk. Text och en halvfärdig demoversion klart, men behöver uppdatera en del saker. Ny bas ska spelas in, gitarrer ska läggas om, trummor behöver justeras… och så det svåraste, lägga sång.

Den här låten skulle kunna göra sig utmärkt vid sidan av en cover på en låt från Sabbaths Heaven & Hell-album. Har börjat skissa lite på en egen version av Lonely is the Word.

Vi får se var allting landar. Men först så ska Razamanaz releasas ut i världen 🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *